Żeby dobrze funkcjonować i przynosić spodziewane zyski, każda firma i korporacja musi być odpowiednio zarządzana i zorganizowana. Jeżeli posiadasz kapitał ludzki oraz przedsiębiorstwo, które cały czas się rozwija, pomysł o wyznaczeniu osobom, które dla ciebie pracują, konkretnych ról i zakresu obowiązków. Dzięki temu unikniesz chaosu i zaczniesz zarabiać więcej. Rozważmy dla przykładu dwie opcje.
Stopień pierwszy
Przemyśl, ile korzyści przyniosłoby rozwiązanie, które sprawia, że mianujesz pracownika na wyższy szczebel w hierarchii zawodowej. Z pewnością będzie się szczycił tym, że teraz wszyscy mówią do niego manager. Ale jest to nie tylko chwyt motywacyjny. To także większy zakres obowiązków. Osoba pełniąca funkcję managera powinna dbać o osoby i mienie powierzone jej pieczy. Bez dwóch zdań na to miejsce należy wybrać osobę, którą darzysz zaufaniem i która jest odpowiedzialna. Nie powinien to być pracownik świeżo zatrudniony, ale taki, który w różnych sytuacjach dowiódł swojej dojrzałości. Jeżeli sprawdzi się jako manager, będziesz mógł zaproponować mu awans.
Stopień drugi
Kolejnym krokiem i szczebelkiem w drabinie twojego biznesu to stanowisko kierownicze. To bardzo wysoka nominacja i należy ją obarczać jedynie osoby, które bardzo dobrze wywiązują się ze swoich obowiązków i można powierzyć im kolejne. Czym zajmuje się kierownik? Ogólnie rzecz ujmując zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz mieniem, które posiada przedsiębiorstwo. Oprócz tego możesz powierzyć mu pracę polegającą na planowaniu czasu pracy oraz grafiku innych pracowników.
Czy szczeble kariery kończą się tylko na tych dwóch etapach? Oczywiście, że nie. Stosownie do potrzeby możesz tworzyć stanowiska dodatkowe, pośrednie, które usprawnią funkcjonowanie twojego biznesu. Oprócz tego dobrze jest zadbać, by osoby, które pełnią kierownicze stanowiska w twojej firmie, przechodziły okresowo szkolenie. Dzięki temu nauczą się, jak jeszcze lepiej zarządzać finansami i sprawami przedsiębiorstwa. To ważne, by ich przygotowanie merytoryczne było cały czas na wysokim poziomie. Klienci, którzy spotykają się z dobrym i profesjonalnym przyjęciem oraz obsługą, są częściej bardziej skłonni do tego, by z czasem powrócić i jeszcze raz skorzystać z twoich usług. A chyba właśnie o to wszystkim chodzi – sporo zadowolonych klientów, którzy będą stanowić bazę biznesową, a później podadzą rekomendację swoim znajomym. Na pewno żaden szanujący się przedsiębiorca nie będzie żałował pieniędzy przeznaczonych na szkolenia dla pracowników.
Najnowsze komentarze